marți, 31 august 2010

Nu asa!

De cand s-a intamplat tragedia cu Madalina si implicit, acuzatiile au inceput sa curga si de o parte si de alta, m-am ferit sa emit judecati de valoare, sa acuz sau sa arat cu degetul, sa invinovatesc sau sa condamn pe cineva. Am preferat sa pun totul pe seama durerii incomensurabile pe care plecarea Madalinei a lasat-o in sufletul fiecaruia dintre noi.
Insa nu pot sa nu ma intreb, cui mai folosesc toate acestea? De ce atatea acuzatii si reprosuri? Si daca (prin absurd) ar fi gasit Puiu vinovat pentru toata aceasta tragedie si daca ar fi inchis el si toata familia lui pentru asta, oare cui ar folosi? Ar mai aduce-o pe Madalina inapoi acest lucru? Ar fi durerea mai mica? Si-ar gasi linistea parintii? Nu. Nici vorba.
Si nu pot sa nu-mi aduc aminte de un film vizionat de curand in care unei familii ii este ucisa singura fiica de 15 ani, iar dupa ce sentinta criminalului ramane definitiva (condamnare la moarte prin injectie letala), acesta (criminalul) ii roaga pe parintii fetitei ucise sa o ia in grija pe unica lui fiica. Desi s-a lovit la inceput de un refuz absolut, totusi pana la urma, mama (fiindca ea era cea mai aprinsa si mai revoltata) a inteles ca moartea criminalului nu-i va usura nici durerea pierderii, nici nu-i va aduce fiica draga inapoi. Si a acceptat ultima dorinta a acestuia.
Personal, ii consider la fel de vinovati pe toti si la fel de nevinovati. Fiecare putea face ceva pentru a o salva sau la fel de bine nu se putea face nimic daca ea isi dorea acest lucru. Probabil ar fi reusit pana la urma si fara ajutorul Bertei, se putea intampla foarte bine si cand unul din parinti era acolo, etc... Supozitiile sunt multe si dor... Si revolta...
Sper ca Dumnezeu sa-i lumineze si sa le dea intelepciune acestor oameni loviti cumplit si sa-si concentreze atentia spre singurul care nu are nicio vina in toata povestea asta: puiutul mic care a ramas fara mamica.
Doamne, iarta-ne si da-ne intelepciune!

5 comentarii:

Dana Maria Fechete spunea...

Buna Ana Maria, ma numesc Dana Maria sunt din Cluj Napoca ..nu stiu daca o sa iti mai amintesti de mine , noi doua am corespondat o perioada in anii 90.De cand s-a intamplat nenorocirea sa stii ca nu mai am somn linistit,citesc pe internet tot ce se poate gasi despre Madalina si asa am dat peste blogul tau.Sa stii ca nu sunt de acord cu tine in aceasta privinta;eu cred ca parintii Madalinei au dreptul sa afle ce s-a intamplat cu fata lor.Eu am o fetita de 3 ani si numai gandul de a ma pune in locul lor ma face sa o iau razna;nu stiu ce-as face cu Petru!!!Eu il consider vinovat moral de ceea ce s-a intamplat pentru ca o femeie nu se sinicide din prea multa fericire...

MariaB. spunea...

Draga Dana, sigur ca-mi amintesc perfect de tine. Te chema Rusu, inainte de casatorie, stateai pe Aleea Peana... Sa mai continui??? Am zambit amar cand te-am citit fiindca mi-am regasit multi fosti prieteni prin intermediul netului. Draga mea, fiecare are parerea lui. Da-mi voie ca eu s-o pastrez pe-a mea! Am motivele mele si rezervele mele sa reactionez asa, mai ales ca TU STII ce relatie speciala am avut eu cu Madalina. Te pup si te mai astept pe aici. P.S. Imi lasi te rog o adresa de mail? Sa-ti traiasca fetita!

Dana Maria Fechete spunea...

Ma bucur ca ti-ai amintit de mine,citindu-ti randurile ma apuca o dulce nostalgie a vremurilor acelea cand mergeam la mare s-o vad pe Mada sau in Bucuresti la vreo lansare!Ce vremuri , ce tinere eram...
Mailul meu: dana_r78@yahoo.com
Astept sa-mi scrii,te-am pupat
Dana

Monica spunea...

eu insa iti dau PERFECTA dreptate!!!! NUMAI cei care NU au cunoscut'o pe ADEVARATA Madalina pot fi de acord ca viata ei,INTIMITATEA ei sa fi prafuita in emisiuni TV.......NIMENI,nici chiar parintii ei nu au dreptul sa INTINEZE ceea ce ea a creat o VIATA,adica acel mister etern in jurul ei.........cred k se rasuceste acolo unde e la auzul acelor vorbe si destainuiri ale parintilor care pun efectiv pe tapet ceea ce s'a chinuit O VIATA sa ascunda,si pana la urma,vorba ta ANA,cu ce scop???? SE CAUTA UN VINOVAT?? atunci ''vina'' ar tb sa se imaprta intre toti.......fiecare din noi am ignorato in felul ns........nu e drept ca O PERS sa poarte pe umeri greutatea unei vine care nu apartine NIMANUI sau .... apartine tuturor........repet ce spuneai tu draga ANA mai devreme.....NIMIK NU ne'o mai aduce inapoi.............NIMENI SI NIMIK........offffffffffff

MariaB. spunea...

Pai a spus o vorba mare Roxana Iliescu: ne straduim s-o omoram noi, chiar daca Madalina s-a sinucis. Mi se pare oricum ca au degenerat lucrurile. Sper doar ca Petru cel mic sa aiba parte si de tatal lui dar si de bunicii materni, pentru ca asa e normal.