sâmbătă, 26 iunie 2010

Enciclopedie de texte muzicale romanesti


Dragii mei, o buna perioada de timp eu, Ioana Matfeev si Iulia Radu (ambele colege si jurnaliste) ne-am tinut agatate ca scaiul de un proiect pe care ni l-am dorit concretizat, si anume un dictionar care sa cuprinda biografiile si cronologiile artistilor romani (perioada '70 - '80 - '90), proiect abandonat, deoarece interesul (artistilor, fanilor si realizatorilor de muzica) a fost minim, ca sa nu spun nul.

Viata ne-a dus oarecum pe cai diferite (pe mine, pe Iulia si pe Ioana), insa am hotarat sa reiau aceasta idee, insa intr-o alta forma (mai facila pentru mine).

As dori sa alcatuiesc o "Enciclopedie de texte muzicale" (anii 70-80-90), bineinteles cu ajutorul vostru, deoarece va invit sa fiti coautori ai acestei enciclopedii.

Stiu ca printre cei care-mi citesc blogul, se afla o multime de fani sau fosti fani ai muzicii usoare romanesti. Ar fi minunat daca ati putea sa selectati 5-10 slagare din repertoriul interpretului/interpretei favorit/e, sa le scrieti textele si dupa aceea, sa mi le trimiteti pe adresa: anagombos@gmail.com, insotite, pe cat posibil, de autorul textului, de compozitorul piesei si de numele vostru, nume care va fi mentionat, atat sub textul trimis, cat si pe supracoperta enciclopediei.

Eu ma ofer sa culeg si sa redactez textele din repertoriul artistelor: Mihaela Runceanu, Laura Stoica, Madalina Manole si Paula Seling.

Se cuvine sa mai mentionez si faptul ca ar fi frumos daca atunci cand faceti selectia veti tine cont de doua reguli:

1. Piesa respectiva sa fi fost slagar (slagar = piesa cunoscuta de foarte multa lume)

2. Textul respectiv este unul deosebit, special, in asa fel incat sa ramana in memoria afectiva a iubitorilor de muzica. (De ex: "Lasa-mi toamna, pomii verzi" din repertoriul Margaretei Paslaru).

Daca sunteti in dilema, si nu stiti ce sa alegeti, va rog sa-mi scrieti si, pe cat posibil, decidem impreuna!

Mi-ar face o deosebita placere daca m-ati insoti in aceasta placuta calatorie!

Va multumesc anticipat!



Niciun comentariu: